BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Happy Birthday Abang Hariz


happy birthday abang hariz. wah hari ni 23 ogos 2008 , genaplah usia anak bujang kesayanganku tujuh belas tahun. sweet seventeen. sweet ke abang. dah ada anak bujang rupanya aku. rasa dah tua la pulak.

Muhammad Zayn Hariz anak sulong ku yang ku panggil abang dilahirkan jam 3.30 pagi 23 ogos 1991 yang lalu. seorang anak yang baik, ringan tulang,patuh pada ibu bapa dan baik hati. abang sangat ringan tulang. kalau pulang dari sekolah , tenguk sink ada pinggan kotor,pasti dicucikan tanpa disuruh. kalau aku keluar pun tak kan risau rumah bersepah,sebab bila balik pasti semuanya sudah rapi kembali dikemasnya. abang tak boleh tenguk rumah bersepah.

bagi aku dan suami kehadiran abang adalah permata yang ditungu-tunggu selepas kami diijabkabul. abang lahir setelah sepuluh bulan kami bergelar suami isteri. suamiku orang yang paling gembira mendengar berita kehamilanku. dan sebab gembira yang amat sangat jugalah suamiku sanggup meletakkan jawatannya kerana mahu sentiasa disisiku sepanjang kehamilanku.

sewaktu aku mengandungkan abang , suamiku ditugaskan ke Miri Sarawak sebagai safety manager. bekerja dengan syarikat minyak n gas serta tanggunjawab dibahagian safety memang besar tanggungjawabnya.so kerana mahu berikan tumpuan lebih kepada isteri dan anak yang dikandungnya suamiku rela melepaskan jawatan bergaji lumayan itu. aku amat menghargai pengorbanannya itu.

keluarga kami turut gembira dengan berita kehamilanku itu. terutama keluarga suamiku. emak dan bak paling happy. ye lah cucu sulong katakan. aku dijaga dan dilayan bak puteri. apa saja ku sebut , pasti emak akan masak untuk aku. mereka yang sibuk membuat persiapan untuk baby. kesihatanku menjadi keutamaan. pantang sakit, ramai yang membantu.aku pulak jadi mengada la. alahai indahnya waktu mengandungkan abang. nanti akan ku ceritakan kisah kehamilan dan kelahiran abang dientry akan datang.

Buat abang, mom n dad serta mira adik n baby ucapkan selamat hari lahir, jadilah anak yang soleh, pintar dalam akademik dan berjaya dalam kehidupan dunia dan akhirat. mummy doakan abang sukses dalam spm yang akan datang dan berjaya mencapai impian abang untuk menjadi engineer yang berjaya. Pesanan mummy jadilah anak yang soleh dan baik.Kekalkan sikap humble abang itu. kami semua sayangkan abang. abang adalah superhero keluarga kita.

Selamat Hari Lahir anakku sayang......................

0 comments:

Clix