BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Bengong.......................

Semalam aku ke sekolah adik utk amik report card (rk) sbb masa hari terbuka tu aku x sempat mengambiknya. Aku n hubby terpaksa rush blk ke trg amik fil yg sakit . ye lah sejak mak tak ada ni , fil aku tu selalu x sihat. sedih la kan. so hari tu lepas amik rk abang n mira , kami terus blk trg. adik kan sekolah ptg, so x sempat la.
Jadi semlm baru aku ada masa nak amik. Pkl 3.40 pm tu menonong la aku ke sekolah yg 3 minit je memandu dr umah. Sampai kat san terus ke pejabat.

mummy : asalamualaikum.
kerani : Walaikumsalam. Ye ada apa puan. ( Wah bagus budak ni)
mummy ; Saya ni nak amik rk anak dr kelas 1 .....
kerani : ok puan boleh terus ke bilik guru kat tkt 1 blok c.
mummy : terima kasih dik.

terkedek-kedek lah aku mencari bilk guru. Tengah jln , jumpa bekas murid aku thn 2002. Kenal pulak da org kat aku. Terharu tau. Berbual sikit, dia org dgn baik ati bawak aku jumpa Pn ..... tu
Dia ada kat bilik ..

mummy : maaf cikgu menganggu. saya ibu ...........hari tu saya x dpt dtg. ada hal.jadi ni
nak amik lah rk tu.
cikgu : oh ye ke. tapi rk tu x ada kat saya,
mummy : abih tu saya kena jumpa sapa pulak ni.
cikgu : mcm ni puan. ada sedikit kesilapan teknikal pd rk kelas anak pn. sblm ni markah A adalah 80% ke
atas tapi hari dpt rk tu sekolah naik kan 75% dah A , so kom dah salah keluarkan result. ( start nak
salahkan komputer) jadi keputusan satu kelas salah. ni saya sedang perbaikilah. nanti kalau dah
sudah saya bagi rk tu kat anak puan
mummy : ok la cikgu tapi guru pengwas nak kan result dia.
cikgu : ok tak apa , nanti saya bagi kat dia. sori la puan , saya ada keje nak buat ni.
mummy : ok cikgu, terima kasih. { dalam hati : sengal betul cikgu ni. nak tipu aku ye)

Aku pun balik dgn hati yg geram kerana ku tahu apa sebenarnya berlaku. Cikgu tu try nak tipu aku . Masalahnya markah 75% ke atas tu A dah 2 tahun dilaksanakan di sekolah tu. mcm mana dia boleh kata hari amik rk tu baru sekoalh buat cam tu. mau aku gi jumpa pengetua , apahal lembab sangat sistem sekolah ni sampai ada cikgu yg x dpt informasi yg betul. Aku geram betul sbb so far abang n mira punya form teacher x pernah la pulak sengal mcm cikgu sorang ni. kesian adik. Dah la dr awal taun dia dok komplen memacam tentang cikgu kelasnya tu. Tapi aku n hubby buat derk aje sbb x mau la nanti dia ingati aku bela dia, x respek kat cikgu pulak.

Ptg tu bila amik adik dr sekola terus aku tanya, ada tak cikgu bagi rk kat adik. Tak ada pun bu. cikgu x ckp apa pun. GRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR. siap ko cikgu,hari ni kalau x ada rk tu, esok aku gi jumpa pengetua. Kau cuba nak tipu aku yg dah berbelas taun jadi cikgu ni ye........Bengong betul..............

0 comments:

Clix