BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

belasungkawa ibu mertua ku - Allayarhamah Hjh Zaleha BT Mohamad

Hari ini 22 jun 2008 genap 6 bulan pemergian ibu mertua kesayangan ku menemui Penciptanya. Berehat dengan aman. menjejak kembali selama 17 tahun menjadi menantu kesayangannya ( hehe, mmg aku je yg die sayang okeyy..somi ku pun JEALOUS taw!)


MAK.........Seorang ibu yang amat baik pd anak-anaknya n seorg isteri yg sgt taat pd suaminya. jugak seorang nenek yang amaaaaaaaaaaat sayangkan cucu-cucunya. pemergianya amat mengejutkan dan sekaligus bagai menyentap jantung kami. Beliau kembali secara- tiba-tiba. Selesai solat asar petang aidil adha yang lalu dan sesudah membersihkan diri , beliau sesak nafas dan terus pergi tanpa sebarang kata akhir buat kami yg amat menyayanginya. Beliau pergi dlm keadaan sihat. dokto sahkan yg die diserang sakit jantung :(
Amat banyak kenangan selama hidup bersamanya. Hubungan kami amat istimewa. Sayangku padanya sama ngan sayang ku pada Ibu kandung ku. Dia lebih dari seorang mertua. Mak adalah kwn tmpt ku bergurau , sahabat tmpt ku meluahkan rasa (although time ai majowk ngn daddy tuh!sadis kayh) kakak tmpt aku mengadu , guru yg byk mengajarku memasak ( before kawen ai taw msk air je kayh..so, mse becinte dlu..mkn luar!hahaha) apa lagi seorg ibu tmpt ku menumpang kasih.(Ibu ku jauh nun di johor,kala itu aku di trg)kami punya taste yg sama,minat yg sama tekak yg sama. aku sgt gembira selama hidup dlm kasih sayangnya. ditatang dan dimanja.semua anakku berpantang dlm jagaannya. Terlalu banyak kengangan manis bersama. Dan aku masih menangisi pemergiannya. Rasanya aku belum puas hidup bersamanya. belum puas menjadi menantu kesayangannya.belum puas bermanja dengannya.belum puas bergurau senda dengannya. DAN SESUNGGUHNYA AKU AMAT MERINDUINYA. Tapi aku sedar ALLAH LEBIH SAYANGKANNYA. aku tau ALLAH akan cepat memanggil pulang hamba kesayangannya. Dan untuk merawat kesedihanku ini, aku yakinkan diriku yg dia adalah salah satu hamba kesayannganNYA. Doaku sentiasa mengiringi persemadiannya. Emak , bersemadilah dengan tenang,ku tau kau damai di sana, meski rindu ini x pernah padam dan ku tau aku x mampu memeluk mu lagi, walau jasad dan rohmu nun jauh di sana , namun kau tetap hidup dalam jiwa ku,ku tau kau hadir dalam darah suamiku, dalam darah cucu-cucumu. ye aku masih mampu memelukmu sewaktu memeluk mereka. Rindu ku terubat juga. Ya Allah kau cucurilah rahmat ke atar roh ibu ku itu. Tempatkanlah dia di kalanngan hamba mu yang kau sayang. Damaikanlah tidurnya sehingga hari kebangkitan kelak.Dan ku mohon padamu tempatkan dirinya di syurga mu. Amin.


0 comments:

Clix